جدیدترین مطالب

پروژه آزمایشگاه ریزپردازنده

همونطور که در کلاس در مورد پروژه نهایی آزمایشگاه ریزپردازنده صحبت کردیم، میدونید که باید بازی XO (یا دوز یا Tic-Tac-Toe) رو با استفاده از میکروکنترلر ATMega16 و با استفاده از نرم افزارهای Proteus و CodeVision طراحی کنید.

مراحل اولیه این طراحی رو از دو هفته قبل توی کلاس شروع کردیم و همگی در جریان جزئیات و نحوه پیاده سازی قرار گرفتید.

یه سری نکات هست که باید توی پروژه نهایی که جلسه آخر و بطور حضوری ارائه میدید، لحاظ کنید:

۱- بازی با ابعاد ۳*۳ طراحی بشه.

۲- بازی روی LCD نمایش داده بشه.

۳- علاوه بر عملکرد عادی و درست بازی، کلیدهای زیر لحاظ بشه:

الف) کلیدی که برای شروع بازی، نیاز به فشرده شدن اون باشه.

ب) کلیدی که برای توقف موقتی (pause) و ادامه ی بازی نیاز به فشردن اون باشه.

ج) کلیدی که برای توقف کامل بازی در هر مرحله فشرده بشه.

د) کلیدی که با فشرده شدنش، آخرین مرحله (حرکت) بازی برگردونده بشه.

ه) کلیدی که با فشرده شدنش، بازی مجددا از ابتدا شروع بشه (Restart بشه)

و) کلیدی که با فشرده شدنش، بازیکنی که نوبتش هست (بازیکن X یا بازیکن O) بتونه تسلیم بشه.

ز) کلیدی که در صورت لزوم، در هر مرحله از بازی، با فشرده شدنش، در قسمت مناسبی از LCD نمایش داده بشه که نوبت کدوم بازیکن هست.

 

نکته: بجای Keypad استفاده شده توی کلاس که ۳*۴ بود، میتونید از یه صفحه کلید ۴*۴  استفاده کنید تا ۱۶ کلید داشته باشه که ۹ کلید برای پروسه ی بازی و ۷ کلید هم برای موارد کنترلی ذکر شده، استفاده بشه.

نکته ۲: از حالا شروع به انجام مرحله به مرحله پروژه کنید که وقت کم نیارید. جلسه بعد هم توی کلاس برای همین پروژه وقت میذاریم.

نکته ۳: با توجه به اینکه زیاد فرصت چک کردن پیامها یا ایمیل ها رو ندارم، اگر مشکلی در رابطه با انجام قسمتی از پروژه داشتید، ترجیحاً در دانشگاه و به صورت حضوری بپرسید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*