جدیدترین مطالب

موضوع پروژه آزمایشگاه ریزپردازنده

#موضوع_پروژه_آزمایشگاه_ریزپردازنده

نکته مهم: این پروژه باید در محیط Proteus شبیه سازی بشه و کد برنامه هم باید در محیط CodevisionAVR و برای میکروکنترلر ATMega16 نوشته بشه.

نکته: طراحی میتونه به صورت گروهی انجام بشه (کپی بشه، دانلود بشه و …) اما فقط در صورتی پذیرفته هست که جلسه آخر کلاسها، به پروژه ای که به صورت حضوری ارائه میدید تسلط داشته باشید. بنابراین شرط پذیرفته شدن پروژه، ارائه درست و کامل اون هست (صرفنظر از اینکه خودتون بطور کامل انجامش دادید یا نه)

 

#بازي_مهارت_حافظه

این پروژه بر اساس بازی Simon Game تعریف شده، بر این اساس چهار LED با چهار رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی در رئوس یک مربع قرار داده شده و برای هر کدام یک دکمه فشاری هم در نظر گرفته شده. سه کلید کنترلی هم در بازی داریم: START ، PAUSE/Play و RESET

پس از اجرا، با زدن دکمه START مدار در حالت اولیه قرار میگیره و بازی شروع میشه. با یکبار زدن دکمه PAUSE/Play بازی در حالت فعلی متوقف میشه و با زدن مجدد این دکمه، بازی ادامه پیدا میکنه. با زدن دکمه RESET در هر مرحله از بازی، بازی به حالت اولیه برمیگرده.

 

روال طراحی بازی در هر مرحله باید به صورت زیر باشه:

مرحله ۱ : یک LED به مدت ۱ ثانیه روشن و سپس خاموش میشه. حالا بازیکن باید کلید مربوط به همون LED رو بزنه.

مرحله ۲ : یک LED به مدت ۱ ثانیه روشن و سپس خاموش میشه. حالا بازیکن باید ابتدا کلید مربوط به LED روشن شده در مرحله ۱ و سپس کلید مربوط به LED روشن شده در این مرحله رو بزنه.

مرحله ۳ : یک LED به مدت ۱ ثانیه روشن و سپس خاموش میشه. حالا بازیکن باید ابتدا کلید مربوط به LED روشن شده در مرحله ۱ ، سپس کلید مربوط به LED روشن شده در مرحله ۲ و در نهایت کلید مربوط به LED روشن شده در این مرحله رو بزنه.

مرحله n : یک LED به مدت ۱ ثانیه روشن و سپس خاموش میشه. حالا بازیکن باید کلید مربوط به LED هایی که در مراحل ۱ تا n-1 روشن شده بودن رو به ترتیب بزنه، و در نهایت کلید مربوط به LED روشن شده در این مرحله رو بزنه.

 

نکات لازم:

بازی باید حداقل امکان ادامه تا مرحله ۱۰ رو داشته باشه.

یک ۷Segment باید شماره مرحله ای که در حال حاضر بازیکن در اون قرار داره رو نشون بده.

یک LCD متناسب با شرایط بازی، پیغام مناسب رو نمایش بده (مثلاً در شروع بازی از بازیکن بخواد که کلید START رو بزنه. حتی میتونید به صورت دلخواه با طی شدن برخی از مراحل، پیغام هایی رو اضافه کنید)

اگه در هر مرحله بازیکن کلید اشتباهی رو زد، ضمن نمایش پیغام مناسب، یک مرحله بازیکن جریمه بشه و مجددا به مرحله قبلی برگردونده بشه و اون مرحله مجددا تکرار بشه.

بعد از اتمام ۱۰ مرحله، در صورت موفقیت، هر چهار LED تا وقتی کلید RESET زده نشده، به صورت چشمک زن در بیان.

نکات اختیاری:

در مراحل طراحی، مواردی که در سؤال مشخص نشده رو به صورت دلخواه در نظر بگیرید.

ترتیب رنگی رو میتونید بصورت دستی به حافظه برنامه بدید یا طوری برنامه رو ادامه بدید که در هر بار تکرار برنامه، روشن شدن LED ها بصورت تصادفی اتفاق بیفته.

میتونید یه Keypad به پروژه اضافه کنید که بازیکن در شروع بازی، بتونه شماره دانشجویی (یا کد ملی) خودش رو وارد کنه و در پایان بازی در پیغام نهایی که نمایش داده میشه ازش استفاده بشه.

میتونید در صورت پیروزی یا شکست بازیکن، یه فایل صوتی متناسب پخش کنید.

 

نمونه ای از نحوه عملکرد پروژه رو میبینید :

بازی مهارت حافظه

بازی مهارت حافظه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*